Studier

Kan det inte få vara snö och vinter, vill inte ha regn och halka. All snö har inte regnat bort ännu,
hoppas det kan få vara så här nu. En sak är jag glad för och det är att jag inte är i grundskolan nu.
Kan ni tänka er alla snöbollskrig på skolorna idag, ingen snöboll i nacken här på Komvux hoppas jag.
Om en timme drar jag till H-sand på utbildning, massor av inlämningsuppgifter idag och imorgon.
Jag känner ändå att jag har hyfsad koll på läget.
Visst är det väl ett bra sätt att kunna studera, att läsa kurser på distans. Har gjort det sedan Sofia var liten
och hon fyller ju 14 i februari. Jag hade inte kunnat läsa alla utbildningar jag har om det inte funnits
distansstudier. Ett stort mått av självdisciplin behövs ju förstås eftersom de mesta av studierna sker hemma.
Jag har väl inte alltid haft så jättebra självdisciplin, det har gått i perioder, fast samtidigt så får jag fasligt massa 
gjort när jag har en viss tidspress på mig. Jag hissar distansstudier idag!!! Jag dissar regn på vintern idag!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0