Fredag!!!

Visst är det skönt med fredag. Nu är det ju så att jag är ganska ny på mitt jobb och trivs väldigt bra. Så för min del går veckorna ganska fort. Jag tycker faktiskt att det är roligt att åka till jobbet även på måndagar. Solen skiner och det är första advent på söndag, visst är det härligt med jul, speciellt så här innan. Julklappar som ska köpas och förväntningar inför ledighet och träffa släkt och vänner. Det ska bli jättetrevligt att tillbringa julafton med lillebror och hans familj. Det är mycket längesedan, det är så kul att han är sitt gamla jag igen. Kul och sprallig och mår nog ganska bra trots konflikter med exet. Ann är nog det bästa som hänt honom. Hoppas att de är rädda om varandra och tar vara på varandras behov och intressen. Jag är så glad att de har lilla Ester, så otroligt vackert barn. Gjord med kärlek tror jag.
Ikväll kommer våra grannar över på käk, det ska bli kul. Tänk vilken tur vi haft som fick Anci och Kjelle till grannar. För visst är det ganska viktigt hur man trivs med sina närmaste grannar. Jag menar inte att man behöver vara uppi varandra så mycket men kunna känna trygghet att de finns där om man behöver dom. Sen är det ju roligt att umgås lite också för vi trivs bra tillsammans. Det handlar ju om att ge och ta. Våra förra grannar var nog de värsta man kunde tänka sig, framförallt frun i huset. Avundsjuk och grinig. Elak med sin man var hon också men framförallt griniga mot oss. Det började när vår hund, Fanny, smet ut när hon var 7 månader och mer vild än tam sprang runt på deras gård. Har man sett ett "setterryck" någon gång så förstår man vad jag pratar om. Bara rejsa runt runt och då blev det ju fula spår i snön. Frun blev heltokig och påstod att Fanny skrämt ihjäl deras katt fast jag såg ju att hon inte gjorde det. Inget gick sönder och ingen blev skadad. Efter det hälsade hon knappt på oss. Så tack Anci och Kjelle för att ni flyttade till Hällsjö och blev våra goda grannar. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0